Scris pe

Creta – Ziua 8

Aceasta postare este partea 9 din 9 care face parte din seria Creta 2018

Au plecat in graba. Carau dupa ei niste valize. Abea, abea le duceau. Au lasat curat in urma lor, decent. Totusi puteau muta patul ala la loc.

Receptionista

La colt de strada erau si ei. Baietelul era cam somnoros saracu’.  La 7 dimineata… Le-am luat bagajele ca se cam chinuiau si le-am pus frumos in autocar. Cred ca s-au asezat in spate de tot… Eu mi-am vazut de condus, nu am stat sa ii urmaresc!

Sofer autocar

Am spus tuturora ce si cum trebuie sa faca in aeroport, sper sa ma fi auzit si ei.

Ghid CristianTour

I-am vazut in capatul liniei de asteptare cu un baietel in carucior si i-am poftit la o casa libera. Aici la noi in aeroport prioritizam familiiele cu copii mici. Ei isi pierd mai repede rabdarea, desi baietelul parea relaxat.

Angajata Check-in

Cand a inceput barbatul sa isi scoata din geanta am zis ca aici ne prinde noaptea. Da’ parea experimentat. Ii mergea mana. Au trecut mai repede decat ma asteptam de control.

Angajata Control

Au fost ok, nu s-au inghesuit nici la plecare nici la venire. In schimb baietelul era energic. Macar nu a plans. Au avut si scaun liber. Au nimerit bine.

Stewardesa

Cand l-am vazut pe Iosua ca alearga la mine, mi s-a luminat fata; si ziua. Am stat eu in spate cu nepotelul, dar a dormit tot drumul.

‘cu

Pe Iosua l-am asteptat cu supa si pe ei cu prajitura. I-am dat sa manance lui Iosua. I-a fost cam dor de supa mea.

Buni

I-am mai prins si eu putin cand am ajuns de la lucru. Totusi, puteau sa imi ia si ei ceva mai fain din Creta. Au plecat acasa, i-am dus eu cu masina.

Dali

Bun, acum pe scurt sa va zic cum a fost ultima zi de Creta din perspectiva noastra, nu a persoanelor din jur :)). Ma rog, prea putin am mai stat in Creta, pentru ca la 7:05 am plecat spre aeroport. Zborul era programat la 9:45. Normal, s-a amanat pana pe la 11 pentru ca co-pilotul a avut ceva probleme de sanatate si a trebuit sa vina un alt co-pilot din Atena in Creta, deci automat a trebuit sa asteptam dupa el.

Ultimul rasarit in Creta anul acesta

Iosua a adormit cat am asteptat, bineinteles. Dar altceva mi s-a parut foarte interesant si diferit fata de aeroportul de la noi. In Heraklion peste tot am avut prioritate datorita lui Iosua, ceea ce mi se pare si corect. La check-in ne-a chemat in fata, la securitate am trecut pe o banda rapida, special facuta pentru familii cu copii.. si asa mai departe! Pe carucior am avut lipit “priority” si de aia toti ne luau in fata. In Timisoara nu te baga nimeni in seama de la aeroport desi plange copilul. Nu. Stai la rand ca toti. Si nimeni din rand nu te lasa in fata. Nimemi ma, asa ceva. Avem mult bun simt, noi, romanii.

Nu prea inteleg de ce sunt asa stresati in aeroport romanii! Sa va zic numa o faza scurta. Eu m-am dus la panou si am vazut ca s-a amanat zborul. Am stat linistiti si nu ne-am stresat. Dupa ceva timp, s-a anuntat numarul zborului prin boxe si pana a apucat tanti sa faca anuntul, deja se formase o coada imensa aliniata la poarta de imbarcare. Hoo, mai… unde va grabiti? Nu e logic ca nu se deschide inca poarta cu O ORA INAINTE DE PLECARE? Ce truda, mergi in avion si stai o ora? Bine, multi nu stiau engleza si cand au auzit “to Timisoara” au sarit glont de pe scaun sa se puna la coada. Nu prea intelegeau ce le zicea tanti de la poarta de imbarcare, am trecut eu pe langa ei si le-am zis “are 30 de minute intarziere avionul”. Sa vedeti atunci ce revoltati au fost. “Cuum”, “nu se poate”, “asa ceva e inadmisibil”. Daa, domnule, ce sa zic. Zbori si tu odata pe an si atunci ai intarziere. Asta da ghinion pe tine.

Coada cu 1 ora si 10 minute inainte de imbarcare. La poarta de imbarcare. (facepalm)

De ce te-ai grabi la imbarcare? Fiecare are loc asignat, avionul nu pleaca pana nu sunt toti pasagerii inauntru, nu se poate pune nimeni pe locul tau. Deci nu vad de ce te-ai grabi la imbarcare. Numa stai inghesuit la locul tau mai mult timp. Bine, mai sunt si oamenii care cred ca se pot pune oriunde ca nu ii verifica nimeni. Erau doi tipi aerieni impreuna si s-au pus pe locul de langa geam si urmatorul de langa. Apoi au venit defapt cei care aveau locurile respective si le-au zis sa se dea ca nu e locul lor… si ăia saracii nu intelegeau de ce trebuie sa plece. A venit stewardesa si le-a zis ca locul lor e complet altundeva. Ce sa faci, au incercat si ei si nu le-a iesit.

De ce te-ai grabi la iesire? Din avion ajungi in sala in care astepti bagajele. Bine, sunt si zboruri fara bagaje si acolo poate scapi mai repede, dar na. In general romanii grabiti au bagaje. Se grabesc sa se dea jos din avion si stau muuult si bine in sala de asteptat pana vin bagajele pe banda. Acum am iesit aproape ultimii din avion si am avut gentile pe banda printre primii. Țapă tuturor grabitilor!

Una peste alta, a fost super fain zborul pentru ca singurul loc liber din TOT AVIONUL a fost langa noi, astfel ca Iosua a avut un scaun doar pentru el cand era stins semnalul de centura. A fost mai relaxant si nu am stat asa inghesuiti. A desenat, a mancat, s-a urcat pe scaun, dar macar nu ne-a inghesuit.

Au fost ceva miiici turbulente la aterizare si Cata era putin panicata :)). Dar am trecut peste.

Oricum, pe la 1 am fost in Timisoara si ne-a asteptat tatal meu si am ajuns cu bine in Arad. Apoi am vizitat toti bunicii ca il asteptatu toti pe Iosua ca pe painea calda. Si asa a cam trecut ziua 8 de Creta/Timisoara.

Per total a fost o super vacanta, am cheltuit suuper mult, dar ne-am distrat si ne-am simtit bine. Cred ca totalul se ridica pe undeva pe la 700-800 de euro cheltuiti pe langa ce am platit de la inceputul anului la Christian Tour. Dar am mancat unde am vrut, ne-am plimbat si am mers unde am dorit, am platit plaja zilnic si ne-am cumparat ce am vrut. Odata pe an e concediul. Si daca de acum pana luna viitoare mancam paine cu zacusca, s-a meritat si am avut un concediu super fain!

Ah, mi-am dat seama ca nu prea am pus poza cu apartamentul ce l-am avut la hotel. Bum, luati de aici.

Ah si am uitat sa mai zic ceva de ziua de azi. Nu e legat de Creta, dar masina noastra era la socru’ la Vinga. Am plecat dupa ea toti 3 cu trenul. Am ajuns in gara din Arad… hopa, avem automat de luat bilete cu cardul. Nu am stat la coada, am luat rapid si am plecat la tren. Ajungem la tren: wow, ceva vagon nou pe care nu l-am mai vazut in viata mea, compartimentat altfel, mult mai fain si mai aerisit. Aer conditionat si priza. Am lucrat tot drumul de 30 de minute pana la Vinga super bine, cu laptopul in priza si cu hotspot. Plecam si noi 8 zile din tara si cand venim o gasim imbunatatita :))!

De la fata locului (ma rog, suntem in Arad, da’ suna bina), incheiem aici reportajul nostru zilnic din Creta – vacanta de vis. Multumim pentru atentia voastra zilnica si pentru comentariile voastre. Mai ales ca ati facut misto de mine (Filip) in public/privat de cum era sa ma inec :)).

Semnat: Filip si Catalina!

Urmatorul daily blog: in alt concediu :))!