Scris pe

Cum ne-a facturat Enel 6500 de kwh in plus adica vreo 12.000 de lei – story time

Story time!!!!! Stiti cum incep TikTokerii mai nou, asa si eu acum… am o problema cu Enel pentru care am stat 2 ore jumate impreuna cu Catalina sa o deslusim. Am mai scris despre ce probleme am avut cu Enel (gaseste aici), am mai platit odata la pret diferit fara sa le pot demonstra ca au gresit ei, insa de data asta e diferit.

Suntem asa mandrii de noi incat trebuie sa scriu si aici. Desi nu stiu de unde sa incep, cu mijlocul sa fie mai palpitant sau cu inceputul. Hai ca incep cu mijlocul.

20 iunie 2022. Primesc un mail de la Enel ca se schimba conditiile contractuale din Septembrie pentru ca expira contractul vechi. De la ~0.60 ron per kwh cu tva si toate taxele incluse noua “oferta competitiva” urma sa fie undeva la ~2.1 ron dupa tva si taxe. Deci o scumpire de 250%.

Normal ca m-am socat si speriat si am intrat pe comparatorul de pret ANRE si am vazut ca cea mai buna oferta este la Hidroelectrica, chiar mai mic undeva la 0.57 ron per kwh, deci mai bine decat aveam la Enel. Am facut instant contract cu Hidroelectrica si a intrat in vigoare din 10 iulie 2022.

Ultima factura la Enel a fost in 18.04 si de atunci n-am mai primit nimic pana astazi, 30 august 2022. Deschid mailul pe telefon si vad factura Enel. M-am uitat imediat sa vad cand mai a fost de plata din aprilie pana in 10 iulie cand m-am mutat, ca am si uitat cat am consumat atunci. Cand deschid mailul… vad asta:

Mai sa scap telefonul din mana, noi nu am platit atata pe un an intreg… de ce am plati acum atat si fiind ultima factura cu consum de primavara, deci putin?? Nu avea sens.

Acum hai sa trecem la inceputul povestii, ca sa vedeti cum am deslusit problema.

E 21 decembrie 2021, veneam de la mall cu cadouri cumparate pentru Craciun. Vad o masina de la E-Distributie in fata si ne intampina un nene care zice ca trebuie sa ne puna contor smart si sa semnam pentru schimbare. Probabil dupa omul a fost cu gandul si el la Craciun si sarbatori si a uitat sa mai raporteze ca a schimbat contorul. Bine ca pastram orice foaie pare importanta si am un “bon de miscare” cu data cand s-a schimbat contorul.

De la data schimbarii contorului pana la data debransarii a trecut ceva timp si am platit 2 sau 3 facturi cu index estimat de ei. Ultimul index dat de mine a fost 19.000, apoi indexul in 21.12 la demontare a fost 20916. Pentru ca in sistem nu aparea noul contor, eu nu am putut sa mai dau indexul nou de curent pentru ca imi dadea eroare in My Enel, cumva e si logic pentru ca de la 19.000 sa scazi la 1000 e cam imposibil si sistemul/aplicatia lor nu ma lasa.

Misterul care e? Pai… omul ce a pus contorul a uitat sa si raporteze asta. Astfel ca vreo 2 sau 3 luni la rand au tot venit oameni sa imi citeasca indexul la curent pentru ca eu nu puteam sa il dau: de 2 ori a venit cineva de la Posta Romana si odata un barbat si o femeie dubiosi. Toti mi-au pus aceeasi intrebare “ati schimbat dumneavoastra contorul?”. Mie nu mi-a picat fisa ca noul contor nu e inregistrat in sistem, dar acum ca ma uit in urma in contul e-distributie la istoric citiri vad unde s-a produs eroarea defapt.

In sistem noul contor apare ca fiind montat in 20.04, in una din datile cand a fost Posta Romana sa citeasca indexul si au fost nedumeriti ca am alta serie de contor. Problema e ca acestia au raportat ca fiind demontat si montat noul contor in 20.04 si brusc din 20.04 in 11.07 (la schimbare furnizor) apare ca si cum as fi consumat 11908 de kwh in 82 de zile. Adica undeva la 145,21 de kwh pe zi ceea ce e un consum IMENS. Defapt consumul acesta de 11908 pe noul contor, pana la schimbarea furnizorului, e din 21.12 pana in 11.07 adica 202 zile. In perioada asta eu am platit 3 facturi pe index estimat de Enel (va aduceti aminte ca nu puteam da indexul pentru ca era mai mic decat ultimul) astfel ca ultima factura estimata de ei a fost la 25487 kwh, asta dupa ce contorul meu a fost schimbat la 20916 kwh. Deci eram pe plus la ultima factura cu vreo 4571 de kwh care s-au dus in consumul la noul contor.

Deci scazand ce am platit in contul vechiului contor, 6488 kwh, ar mai fi ramas 848 kwh de facturat pe ultima factura inainte sa fi plecat de la ei. E mult mai logic asa, pentru ca 848 kwh din 1 aprilie pana in 11 iulie inseamna 101 zile, 8,39 kwh pe zi (nu 145,21 cat au estimat ei).

Greseala majora unde este? Pai… in faptul ca in sistem apare contorul schimbat mult mai tarziu decat a fost defapt. Uitati negru pe alb:

Deci ei au scazut 6488, kwh de pe fostul contor care erau estimati, pana aici totul bine si corect. Insa 13824 – 6488 = 7336 kwh facturati pe factura asta bomba de 13.000 de lei. Problema consta fix in faptul ca ei vad in sistem mult mai tarziu noul contor si brusc in 82 de zile dupa mintea lor am consumat 11908. Deci cei 7336 ramasi dupa ce au scazut ei ceva pe acolo includ soldul de 6488 deja platiti. In cei 13824 pe “noul contor” defapt mai raman 848 daca faci calculele.

Stiu ca v-am imbatat de cifre, dar important e ca am descoperit buba.

Nene care ne-a schimbat contorul ne-a dat peste cap si nu l-a raportat, Postei Romane i s-a parut logic sa consum 11908 kwh in nici 2 luni de zile.

Bine ca am pastrat acest “bon de miscare” de la schimbarea de contor, altfel nu stiu cum as fi demonstrat ca nu am de platit asa de mult sau unde s-a produs eroarea.

Cam asta a fost povestea de astazi. Ramane de vazut concluzia de maine cu ei la telefon. Mai ca m-ar bate gandul sa ii reclam intai la ANRE sau ANPC, pentru ca nu e normal sa faci o factura atat de gresit si sa nu iti dai tu seama intai, sa stea clientul sa iti desluseasca eroarea. Si asa nu mai sunt clientul lor, nu am nimic de pierdut daca incep cu reclamatia intai, nu? ­čśÇ

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicat─â.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Copyright © 2022 toate drepturile
nu sunt
rezervate. Faceti ce vreti, e o tara libera.
Cred ca nu mai are rost sa zic, dar tema e facuta de mine cu TailwindCSS. Gasesti codul sursa aici.
Inca folosesc WordpPess ­čží. Tema e insa custom Laravel ­čśÄ.
%d blogeri au apreciat: