Scris pe

Creta – Ziua 1

Aceasta postare este partea 2 din 9 care face parte din seria Creta 2018

Daca am zis am zis :)) desi nu prea am avut timp sa scriu nimic ieri despre cum a fost prima zi, am sa scriu acum putin.

Pe scurt: a fost o zi tare obositoare.  Gata. Ai aflat. Daca nu ai timp, nu mai citi mai departe.

Buun. Ne-am trezit dimineata, dupa un concurs cu titlul “care doarme mai putin”. Cata s-a trezit cu o ora mai repede decat noi ca sa mai termine bagajul. Eu si Iosua ne-am trezit pe la 8 fara 20. Iosua cam buimac, nu mai se trezeste el asa repede. Dar pana la urma si-a revenit. Doar a venit bunicul dupa el si s-a bucurat instant.

Eu desi m-am trezit mai tarziu, nu aveam inca nimic pus in geanta. Biroul meu inca arata asa (majoritatea au venit in geanta cu mine din ce este in poza):

A venit tatal meu dupa noi la 8:20 si am plecat spre Timisoara. Cand am ajuns la aeroport, eram cam primii veniti, era ora 9 si ceva si zborul era planificat la 12:25 parca. Nu mai stiu exact ora, pentru ca atunci cand au inceput restul oamenilor sa vina a aparut mesajul magic pe tabela aeroportului: delayed until 15:50. Deci zborul nostru tocmai s-a prelungit cu cateva ore, cam 3 ore jumatate.

Deci pe langa faptul ca am venit cu 2 ore jumate inainte, cum era recomandat, am mai avut de asteptat. Dar macar check-in-ul s-a deschis la ora normala, am scapat de bagajele de cala, am trecut de securitate, dupa ce am stat muuuuult timp sa imi pun aparaturile pe tava :)) tot timpul asta e problema mea, am prea multe in geanta. Aparat, gopro, laptop, incarcatoare, baterii externe si multe altele.

Apropo de check-in, lumea desi a venit in ultimul moment tot s-a ingramadit la ghiseu. Lipsa de respect pentru cine a venit din timp. La fel de usor m-am bagat si eu in fata lor, ca nu degeaba am stat acolo.

La check-in am primit 2 vouchere de 45 de lei pentru ca a avut intarziere avionul ca sa ne cumparam de mancare de la restaurant. Chiar numa un restaurant are aeroportul din Timisoara, nu prea ai multe alegeri.

Dupa ce am mancat fiecare cate ceva, ne-am pus sa asteptam. Nu dupa mult timp, Iosua a adormit in carucior pentru ca era ora lui de somn. Numa bine, a trecut mai repede timpul pentru el. Normal ne gandeam ca poate o sa doarma pe avion, dar a fost mai bine asa.

Primul lui zbor cu avionul a fost foarte ok. Nu ne asteptam sa fie asa de cuminte. S-a uitat cat s-a uitat pe geam, zicea “norii norii” pana s-a enervat ca vine soarele pe geam si a zis sa tragem jos mini-roleta sau cum ii zice. Dupa s-a mai uitat la desene, pe revista si a trecut cumva timpul. Cata a fost pregatita si stia ce sa faca, la decolare si la aterizare, cand se infundau urechile i-a dat sa tot bea cate un strop de apa si nu am avut probleme cu urechiusele.

Am aterizat aici in Heraklion, am stat la coada sa aratam pasapoartele, la coada sa luam bagajele… apropo de bagaje: niciodata cand am zburat cu avionul si am avut bagaj de cala nu mi-a venit bagajul printre primele. Tot timpul stau pana toata lumea deja a plecat parca. Super ciudat.

Dupa am mers la omul de la Christian Tour, ne-a zis la ce autocar sa mergem si am plecat spre hotel.

Hotelul nu este nou pentru noi, am mai fost aici acum 2 ani in luna de miere, cam tot in perioada asta ca acum. Atunci am avut o camera mai mica, acum am fost uimiti sa vedem ca am primit o camera Family, adica dormitor, sufragerie si baie. Super mare fata de ce ne asteptam noi. Ne-am bucurat sa fim suprinsi asa.

Am aflat si ca grecii de anul acesta au bagat o noua masura de austeritate care nu a mai fost de cand venim noi in Grecia si anume: fiecare turist plateste o taxa per camera, deci nu e pe persoana ci pe camera, in functie de cate stele are hotelul si cate nopti stai. Noi suntem la hotel de 4 stele si taxa este de 3 euro per noapte. Deci trebuie sa achitam cash 21 de euro. Citisem parca undeva de asta dar nu am stiut sigur, dar ne-a zis tipa de la receptie din start de asta.

Apropo si de zborul cu avionul. Suntem deja a 3-a oara cu un zbor charter cu Christian Tour si de fiecare data am vaut unele chestii in aeroport identice. In primul rand avem timpul de om care stie totul despre avioane. Era un tip care stia unde se fabrica Boeing, care modele au fost anulate, care sunt mai economice, cate locuri are un 747 si toate detaliile astea tehnice despre pilotat si avioane. Zici ca el a fost pilot intr-o viata anterioara.

Mai exista tipul oamenilor grabiti si stresati. Unde se grabeste toata lumea care se inpinge sa iasa din avion? Nu tot la banda de bagaje ajungi si astepti degeaba? Sau de ce oamenii isi dau jos centura desi se zice clar: nu va dati jos centura pana nu e semnul oprit. Nu, ei cum simt ca avionul a atins  pamantul isi dau jos centura. Sau mai sunt aia care desi e semnalul de centura activ, ei taman atunci vor la toaleta. Adulti, nu copii. Zici ca nu se mai pot tine putin.

Noi ne bucuram ca ajungem mai repede in Creta si avem jumatate de zi libera, dar defapt am ajuns pe la 8 la hotel. Am mai prins insa cina si am mancat ca eram cam rupti de foame dupa o zi de stat in avion si aeroport.

Dupa ce am mancat am mai stat putin pe afara si ne-am dus in camera sa ne schimbam si am plecat intr-o scurta plimbare de vreo 7.000 de pasi ca sa vedem dupa 2 ani orasul si sa caut eu un bancomat de unde pot scoate euro fara comision. Ca aici daca ai un card care nu e emis de vreo banca din Grecia platesti comision la bancomat intre 2-5€. Eu am citit pe forum la Revolut ca este o banca unde nu iti ia deloc comision. Si mi-am amintit din anii trecuti ca am vazut-o in centru aici. Si am si gasit-o si intr-adevar nu ia comision deloc.

Cam atat pe azi ca sa mai am ce sa va zic si maine :))! Ne citim maine.